hemlis


idag har jag fått reda på en rolig sak. haha. en sådan rolig sak som gör mig glad. haha igen. idag har jag fått reda på en hemlis som är som en mycket söt karamell och alldeles för stor att svälja hel och för hård att tugga sönder. Min hemlis får mig att känna mig pillemarisk*, den får mig att vilja hoppa upp och ner och skrika 'jag vet något som inte du vet' samtidigt som att den får mig att känna mig lite konfunderad, lite frustrerad och alldeles alldeles sugen på att äta karameller. gud vad jag blev godissugen nu.


*Pillemarisk, adj. Uppl., Värmdö sg, Möja sn.
= klipsk, litet hemlighetsfull, en som ser ut att stå och lura på något putslustigt. (!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0