cruise



Jajamensan fattas bara.
 
Är på kryssning, 36-timmars till Helsingfors med mor o far. Åkte i går vid femtiden och kommer hem imorgon klockan tio. Började gårdagen efter ombordstigning med champange och vindruvor i mammas och pappas hytt, för att sedan uppsöka min (inte lika maffiga) hytt på samma plan. Trivs bra för mig själv i min för stora hytt, men trivs ännu bättre i loungen där allt är gratis. Kaffe, kakor, godis, fruk, snittar och piroger. Gratis är grymt gott. Jag ska alltid åka Commodore framöver. (när jag får råd).

Ikväll är det massage som gäller. jag är rädd. Aldrig varit hos en massör förrut. tänk om han eller hon antastar mig eller, ännu värre, masserar mina stackars muskler så hårt att dom spricker. JAg är stel som en apa, och kommer skrika som en sådan om ett tag är jag rädd. måste man förresten ligga där naken?
femtiofem minuter! I nästintil en HEL jädrans timme ska ja ligga och bli våldgästad. Hur ska jag palla? (återkommer när jag vet hur jag löste det)

Solen skiner i vilket fall som helst och båten är full av fulla finnar. Svenskar är sällsynta men det gör inget, trvis att umgås med bara mor o far.  Synd att finnarna är så drygt jäkla jättehögljudda bara. Det verkar ligga i släkten att bli fullast och mest högljudd varje gång det är kryssning. speciellt när det gäller karaoke. Oh my godness.
Singalong with me baby.

På onsdag är en mycket bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0