bussprat


jag tänkt på en sak som gör mig så grymt glad. impulskonversationer. jag menar en litet snack hit och ett litet snack dit, vid busshållsplatsen, på tunnelbanan, på pendeltåget vid parkeringen. En sådan grymt liten gärning som att säga "hoppsan vad varmt det var på den här bussen idag då" och skaka lite plågat på huvudet mot en medpassagerare gör dagen snäppet bättre för er båda. ingen behöver ens svara på den lilla kommentaren. du är sedd, du ser. det är underbart!
hade en delikat bussfärd alldeles nyss där snacket började lite smått vid busshållsplatsen med en kille i sina bästa år när busschauffören åkte långt förbi och fortsatte på bussen med en dam som klagade på bastun vi befann oss i med glimten i ögat. ett käckt hejdå med damen och ett leende med killen vid avstigning och min dag blev genast mycket bättre. känns som om vi känt varandra i all evighet. även fast jag inte ha en aning om en vad dessa filurer hette. impulsprat är kärlek. impulsprat är glädje.

mer bussprat åt folket!

bytheway har jag även lärt mig ett nytt ord idag. tuggbuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0