allvarligt


idag är en ny dag. en ny dag som inte är som alla andra dagar. idag är en sådan dag som jag helst önskar inte fanns. en sådan dag som får mig att må illa bara av att tänka på vilken dag det är. en sådan dag där jag skulle göra en evighetslång lista med saker som inte kommer hända. Jag hatar att vara omotiverad.

dumma jag har gått och blivit sjuk. dumma jag har slarvat på just det sätt som jag inte ska. dumma jag har ramlat ner en pinne på min vuxenstege, förnuftet var inte med i måndags.

Idag skulle jag på jobbintervju, idag skulle jag på fysikintroduktion, men här sitter jag. har försökt sova men det går inte, försöker att vara vaken men det går nästan inte det heller. det är något som gnager. inifrån, sakta men säkert sprider det sig i hela min kropp och jag blir alldeles skakis. sakta men säkert tar det över mig och gör mig till en sängliggande utsvulten och orkeslös kamin.

idag är en sådan dag när jag bara är less. på mig själv och på allt runtomkring. idag är en sådan dag när jag funderar varför och fattar skumma beslut.
idag är en sådan dag som jag inte kommer ta på så mycket allvar en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0